My hair history

Hej! De som känner mig vet att jag inte alltid haft kort hår, då jag var liten klippte mamma alltid pannlugg och håret var inte längre än till hakan. Men där vid tonåren ville man ha långt hår, och vara “som alla andra” men det var nog ganska sent som jag lyckades spara så långt att det gick till brösten. Sedan har det gått i vågor, jag har nog haft allting som man kan ha i hårväg (nästan iaf) dvs kort, långt, permanent (tyvärr hittade jag ingen bild på den perioden) ljust och mörkt. Jag har alltit gillat att variera mig och testa nya frisyrer! Nu kan jag inte göra så mycket mera, haha! Har ni förslag är bara att slänga fram.. har ju inte testat rosa och hårförlängning men det skulle nog inte se så bra ut med hårförlängning på kort hår haha! Här kommer några hårstilar som jag har haft genom tiderna:

IMG_4558

2008: Långt med blonda slingor.

07

2008: Klippte jag kort första gången!

02

2009: Ännu kort, men en aning ljusare.

IMG_4562

Sommar 2010: Halvlångt och mörkbrunt.

IMG_4560

Studenten hösten 2010: Halvlångt med lugg.

IMG_2148

2011: Längre lugg och mera min naturliga hårfärg.

 

IMG_4539

Sicilien 2012: Långt med blonda toppar.

312795_10151364616244612_2125232646_n

Slutet av 2012: Klippte jag kort igen!

IMG_2146

Idag: Kort hår med naturlig hårfärg!

Hoppas ni gillade mina hår-resa(nde historia) från 2008 till idag, mycket har ändrats genom åren och nu är det skönt att bara ha kort hår och inte behöva tänka så mycket på vad man skall ha för frisyrer!

Vilken gillade ni bäst?

English: Those who know me knows I do not always had short hair when I was little, my mom always cut my hair and the hair was short over my chin. But when I was teenager I wanted to have long hair, and be “like everyone else” but it was probably quite late that I managed to save so far that the hair went to the breasts. I’ve probably had everything you could have when it comes to hair (almost anyway), short, long, permanently (unfortunately I didn’t found image from that period) light and dark. I have always liked to vary myself and try new hairstyles! Now I can’t do much more, haha! Do you have suggestions, just say .. have not tested the pink and hair with extensions but it probably would not look as good with hair extensions on short hair haha! Here’s some hairstyles that I had. Which one do you like the best?

3 thoughts on “My hair history

  1. Du passar nog bäst i korta frisyrer tycker jag, det tar fram dina ansiktsdrag så bra! 🙂 Är du förresten professionell modell? Ser verkligen ut så på vissa av dina foton åtminstone..! 🙂

    Like

Leave a Reply

